آمریکا برای آسیب رساندن به اقتصاد اروپا به جنگ اوکراین نیاز دارد.

آمریکا برای آسیب رساندن به اقتصاد اروپا به جنگ اوکراین نیاز دارد.

به گفته کارشناسان چینی، به درازا کشیدن بحران و درگیری بر سر اوکراین برای ایالات متحده منافعی در بر خواهد داشت. طولانی شدن ماجرای اوکراین باعث فرار سرمایه از اروپا به ایالات متحده میشود، انتقال سرمایه به آمریکا می تواند به حل مشکل تورم این کشور کمک کند.

به گزارش روسیه امروز، تحلیلگران جمهوری خلق چین در روزنامه چینی گلوبال تایمز گزارش میدهند، واشنگتن باید آتش تنش در اوکراین آنهم در سطح بالا روشن نگاه دارد. به همین دلیل، برخی از دولت های غربی همچنان بر ادعاهای خود پافشاری در مورد حمله روسیه به اوکراین پافشاری میکنند. حتی اگر روسیه قصد حمله به این کشور را نداشته باشد.
این اتهام که روسیه در حال برنامه ریزی برای تهاجم است به طرق مختلف به نفع ایالات متحده است. مثلا، به واشنگتن اجازه می دهد تا با شیطان جلوه دادن روسیه و بدتر کردن روابط بین مسکو و اتحادیه اروپا، حضور نیروهای خود در اروپا را مشروعیت بخشد. این امر باعث افزایش ابهامات و آسیب به اقتصاد منطقه یورو شده که به نوبه خود منجر به فرار سرمایه از اروپا به ایالات متحده خواهد شد. به گفته تحلیلگران، چنین تغییرات مالی به ایالات متحده کمک می کند تا مشکل تورم خود را حل کند.

به این دلایل، واشنگتن تلاش می‌کند تا تمام توان خود را برای زنده نگه داشتن تنش‌ها و افزایش آنها انجام دهد. به همین منظور، دولت آمریکا در حال انتشار اطلاعات نادرست و افزایش حضور نظامی خود در اوکراین است، حتی اگر این حرکات به تحریک علنی روسیه منجر شود. واشنگتن حتی حاضر است امنیت اوکراین را قربانی استراتژی خود کند.

در صورت درگیری آشکار، واشنگتن کمترین ضرر خواهد دید. ایالات متحده برخلاف مسکو، کیف، پاریس یا سایر دولت های درگیر، حتی می تواند از چنین تحولی سود هم ببرد.
بنابراین، این ایالات متحده است که از درگیری استقبال می کند.

جین کانرونگ، محقق ارشد دانشکده مطالعات بین المللی دانشگاه رنمین پکن، اظهار داشت:
«حمله روسیه به اوکراین در این مرحله کاملاً غیر ضروری است. مگر اینکه اوکراین ابتدا به کریمه یا مناطق شرقی اوکراین حمله کند. با وجود این اما واشنگتن در چند ماه گذشته همچنان به انتشار اطلاعاتی مبنی بر «تهاجم روسیه» میپردازد. با آنکه این اطلاعات بسیار غیر واقعی و مضر به نظر میرسند. بنابراین ایالات متحده دلایل خاص خود را برای این کار دارد.»
چندین دولت غربی چین را تحت فشار قرار داده بودند تا در مناقشه در کنار کشورهای غربی قرار گیرد. سفیر چین در سازمان ملل در توییتر واکنش نشان داد:

پیام ما یکپارچه و واضح است: همه اختلافات را از طریق دیپلماسی حل کنید. تشدید تنش ها را متوقف کنید. نگرانی های امنیتی مشروع روسیه باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

یانگ جین، محقق موسسه مطالعات روسیه، اروپای شرقی و آسیای مرکزی در آکادمی علوم اجتماعی چین، توضیح داد که چین بازیگر اصلی درگیری نیست. پکن می تواند برای انتقال مناقشه به شورای امنیت سازمان ملل و حل آن در آنجا کمک کند. اما ظاهراً آمریکا و ناتو علاقه ای به چنین راه حلی در چارچوب سیستم سازمان ملل ندارند. بنابراین غیرمنطقی است که کشورهای غربی از چین انتظار مداخله در مناقشه را داشته باشند.

Bookmark the permalink.

© 2021 ، روشنگران همه حقوق محفوظ است.